Oiva Health hyvinvointipalveluiden digialusta

Oiva Health hyvinvointipalveluiden digialusta

Oiva Health palvelut käyvät kaikkiin niihin asiakastilanteisiin joissa asiakasta voidaan ohjata etäyhteyden avulla.

Yleisesti etähoivalla tarkoitetaan ilman fyysistä tapaamista tapahtuvaa hoitoa. Etähoivaa kannattaa kokeilla lähes kaikille asiakkaille, jotka vain pystyvät tulemaan itse laitteen ääreen. Asiakkaan ei tarvitse itse osata vastata soittoon vaan yhteys voidaan avata hoitajan toimesta automaattisesti. Asiakkaalla on kotonaan internetyhteydellä ja webkameralla varustettu tabletti tai tietokone, jonka kautta hoitaja saa häneen yhteyden. Yhteys muodostuu sekä kuva- että ääniyhteydestä.

Kiireetön omaisviestintä.

Digiklinikka on sähköisten sotepalveluiden kokonaisuus, joka voidaan ottaa käyttöön organisaation toivomissa osissa tai yhtenä kokonaisuutena heti alusta asti. Digiklinikka sisältää mahdollisuuden sähköiseen ajanvaraukseen, erilaisiin terveyskyselyihin sekä myös kiireettömään viestintään. Lisäksi asiakas voi ottaa kontaktin ammattilaiseen chatin tai chatbotin kautta. Chat-keskustelu voidaan muuttaa tarvittaessa videovälitteiseksi etävastaanotoksi. Ns. adhoc etävastaanotot voivat olla hoidontarpeen arviota täydentäviä ja voivat alkaa asiakkaan anonyymista chat-keskustelusta. Ammattilaisen arvion mukaan asiakasta voidaan pyytää tunnistautumaan vahvasti missä vain vaiheessa hoitokontaktia. Digiklinikan kautta on mahdollista suorittaa etävastaanottoja ilman ajanvarausta tai niin, että asiakkaalla on jo aiemmin tehty ajanvaraus. Digiklinikan palvelukokonaisuuteen kuuluu myös etäkonsultaatiomahdollisuus toiselle ammattilaiselle sekä erillisen etädiagnostiikkavälineistön hyödyntäminen.

Digiklinikkaan on mahdollisuus liittää organisaatiolle brändättävä ja ulkoasultaan muokattava asiointiportaali sekä mobiilisovellus asiakkaille. Asiointiportaali mahdollistaa oirekuvan perusteella asiakkaalle sähköisen ajanvarauksen. Asiointiportaaliin voidaan tuoda myös erilaisia terveyskyselyitä asiakkaiden omahoidon sekä ammattilaisten työn tueksi.

Oiva Health alustaa voidaan hyödyntää sosiaali-ja terveystoimessa, mutta myös kaikissa muissa hyvinvointialueen toiminnoissa. Tavoitteena on tuottaa ammattilaisille helppokäyttöinen ohjelma auttamaan arjen työssä ja loppuasiakkaille ohjelma jonka kautta he saavat palvelut entistä helpommin ja ajantasaisemmin kotiin saakka.

Hyvinvointialueiden  ei käyttötapauksia tarvitse yksin miettiä, vaan Oiva Health asiantuntijatiimi auttaa palvelun käyttöönotossa, laajentamisessa ja tulee asiakkaita jatkuvan palvelun vaiheessakin.

 

Oiva Healthin digialustan kautta on mahdollista toteuttaa niin digiklinikan kuin etähoivan palveluita. Ammattilainen kirjautuu palveluun verkkosivuston kautta, joten palvelun käyttö ei vaadi erillisiä laitteita tai ohjelmiston asentamista.

Etähoiva. Alla listattuna tyypillisempiä käyttötapauksia:

  • Voinnin seuranta
  • Lääkkeen ottamisen ohjaus (tabletti, insuliini, jne.)
  • Ruoan lämmittämisen ohjaus
  • Ruokailun valvonta
  • Keskustelu ja tuki
  • Etähoivalla voidaan tuottaa myös kuntoutusta ja erilaista sisältöä asiakkaille

Minimivaatimus asiakkaalle palvelun käyttämiseksi on, että hän osaa tulla laitteen ääreen ja toimia annettujen ohjeiden mukaan. 

Etäkuntoutuksen käyttötapauksia

  • Aikuisten toimintaterapia
  • Fysioterapia
  • Aikuisten puheterapia
  • Neuropsykologinen kuntoutus
  • Sosiaalinen kuntoutus
  • Ravitsemusterapia
  • Kehitysvammaisten kuntoutus
  • Kuntoutussuunnittelu

Oiva Health Digihoiva sisältää myös omaisviestintään suunnitellun työkalun ammattilaisten ja omaisten väliseen kommunikaatioon.

  • Mobiilisovellus 
  • Selainpohjainen käyttö
  • Pikaviestintä
  • Videopuhelut
  • Dokumenttien välitys

Digiklinikka

Digiklinikassa asiakkaan sähköiset palvelut ovat koottuna yhdelle, organisaatiolle brändättävälle alustalle, jonka kautta onnistuvat niin erilaiset terveyskyselyt kuin sähköinen ajanvaraus. Sitä kautta asiakkaan on mahdollista asioida niin chatissa kuin videovastaanotoilla ammattilaisten kanssa. Palvelun kautta aloitettu chat-keskustelu voidaan muuttaa helposti videovastaanotoksi. Videovastaanottojen pitäminen onnistuu myös ilman chat-toiminnallisuutta. Palveluun on mahdollista liittää myös tekoälyä hyödyntävä chatbot, joka pystyy auttamaan asiakasta yksinkertaisien kysymysten kanssa ilman ammattilaiskontaktia. Digialusta mahdollistaa myös ammattilaisten välisen sujuvan konsultaation.

Kenelle digiklinikka / etävastaanotto palvelu sopii?

Ei ole olemassa yksiselitteistä määrittelyä palvelun käyttöön ”sopivista” asiakkaista. Etävastaanotto sopii kaikkiin niihin palveluihin, joissa ei tarvita fyysistä tutkimista. Erilaiset kontrollikäynnit, ensitietokäynnit ja asiantuntijatapaamiset toimivat yhtä hyvin myös etävastaanotolla kuin perinteisellä vastaanottokäynnillä.

 

 

Katariina, sinä voit listata tähän saadut tunnustukset / palkinnot

Tuotetiedot

Kielet

suomienglantiruotsitanska

Markkina-alue

  • Eurooppa
    • Suomi
    • Tanska
    • Ruotsi

Tuote on tullut markkinoille

5/2023

Sertifikaatit

  • ei ole lääkinnällinen laite

Tuote lisätty palveluun

21.08.2023

Päivitetty

26.02.2024