Axel Encounter

Axel Encounter

Axel Encounter tehostaa terveydenhuollon organisaatioiden toimintaa ja auttaa säästämään kustannuksissa. Encounter helpottaa potilaiden asiointia ja tukee hoitohenkilöstön työskentelyä tehostamalla potilasvirran hallintaa.

Automatisoitu ilmoittautumisprosessi lyhentää odotusaikoja ja vähentää jonottamista. Potilaat voivat ilmoittautua jonoon tai vastaanotolle itsepalvelupäätteellä tai omalla älypuhelimellaan ja maksaa käyntinsä ilmoittautumisen yhteydessä. Encounterin kautta ammattilaisilla on parempi näkyvyys hoitokäyntien etenemiseen ja vähemmän rutiinitehtäviä. Perumattomien poisjääntien määrää voidaan vähentää muistutusten ja potilasviestintää tukevien mobiilipalveluiden avulla.

Ilmoittautumisen jälkeen ovenpieli- ja infonäytöt tarjoavat potilaille ajantasaista opastusta. Ovenpielinäytöt näyttävät huoneiden tilanteen ja infonäytöt kertovat potilaalle, missä hänen pitäisi olla tai mihin hänen tulisi mennä.

Encounter mahdollistaa myös erilaiset etäpalvelut, kuten etäodottamisen. Puhelimeen saapuva sisäänkutsu tekee odottamisen paikasta riippumattomaksi, jolloin tartuntariskit pienenevät ja ruuhkat vähenevät. Terveydenhuollon tilasuunnittelussa on helpompi päästä pois perinteisistä odotusauloista ja siirtyä luovempiin ja kustannustehokkaampiin ratkaisuihin.

Paras hyöty saavutetaan silloin, kun sekä Axel Planner että Axel Encounter ovat käytössä. Encounterin potilasvirran hallinta ja opastustoiminnot mukautuvat joustavasti ja saumattomasti Plannerissa tehtyihin suunnitelmiin.

Axel Encounter sujuvoittaa terveydenhuollon organisaatioiden toimintaa, parantaa potilaskokemusta ja vapauttaa henkilökuntaa tekemään sitä, missä he ovat parhaita – hoitamaan potilaita.

Potilaskokemus paranee merkittävästi, kun perinteinen vastaanottotiskille jonottaminen korvataan itseilmoittautumisella. Potilas voi ilmoittautumisen lisäksi tarkistaa omat yhteystietonsa, täyttää esitietoja, pyytää apua, vastata kyselyihin ja hoitaa käyntimaksuja kioskiin liitetyn maksupäätteen kautta. Kioskin tulostama käyntituloste kertoo ajanvarauksen tiedot, käynti- tai vuoronumeron sekä tarjoaa kulkuohjeet oikeaan odotusaulaan. Kioskista tutut toiminnot ovat käytössä myös Encounterin mobiiliratkaisussa, joka toimii suoraan älypuhelimen verkkoselaimessa ilman erillisiä puhelimeen asennettavia sovelluksia. 

Encounterin ansiosta ammattilaiset voivat seurata odotustilaan saapuvia potilaita ja heidän asiointinsa etenemistä reaaliaikaisesti. He näkevät koko päivän ajanvarauslistan ja voivat kutsua potilaan sisään yhdellä hiiren klikkauksella, jolloin kutsu välittyy odotustilojen ovenpieli- ja infonäytöille. Axel reagoi muuttuviin tilanteisiin reaaliajassa, joten opastus- ja ajanvaraustiedot ovat aina ajan tasalla. Encounterin itsepalveluratkaisut auttavat nostamaan päivittäistä käyttöastetta turhan odottelun poistuessa ja tyhjäkäynnin vähentyessä. Yksittäisiin ilmoittautumisiin, esitietokyselyihin tai käyntien maksamiseen kuluvaa aikaa voidaan lyhentää automaation avulla jopa 90%. Automaatio vähentää myös muita rutiinitehtäviä, kuten potilaiden ohjaamista ja etsimistä eri paikoista.

Referenssit

HUS, Uusi lastensairaala, Helsinki, (www.hus.fi)
Lapin hyvinvointialue, Lapin keskussairaalan päivystysyksikkö, Rovaniemi, (www.lapha.fi)
Imatran Työterveys, Imatra, (www.imatrantyoterveys.fi)

Kansainväliset referenssit

Aleris, Aleris Sömnapné, (www.aleris.se)