Palvelun kuvaus
Annie on opiskelijan tukibotti, joka löytää tukea tarvitsevan varhain. Tukibotti lähestyy opiskelijaa teksti- tai WhatsApp-viestillä ja ohjaa opiskelijan tuen äärelle, mikäli hän tarvitsee apua. Viestin voi käynnistää myös jokin heräte, kuten poissaolo, opintojen vaihe tai puuttuva suoritus.
Vaikuttavuusanalyysissä havaittiin 27% lasku opintojen keskeytyksissä toisella asteella.
Annieta käyttää tällä hetkellä 30+ koulutuksen järjestäjää ja hyvinvointialuetta.
Käyttötapaukset
Toinen aste
- Uudet opiskelijat
- Tilannetsekkaus taisaisin väliajoin
- Hyvinvoinnin tuki
- Hakijaviestintä
- Tavoittamattomat opiskelijat
- Hylätyn arvioinnin saaneet
- Verkko-opiskelijat
- Oppisopimusopiskelijat
- Työssäoppimisjakso
- S2-opiskelijat, TuVa
- Aikuisten peruskoulutuksen opiskelijat
- Valmistuvat
Korkea-aste
- Lukukausi-ilmoittautuminen
- Orientaatiojakson jälkeen
- Fuksikysely
- Tilannetsekkaus
- Poissaolevat opiskelijat
- Kansainväliset opiskelijat
- Opiskelijakokemus ja coachin tuki
- Hyvinvointikysely
- Harjoittelun tukiviesti
- Opinnäytetyön tuki
- Opiskeluaika päättymässä
- Valmistumis/loppuvaiheen tuki
- 24/7 tukibotti
Tieteelliset tutkimukset
- Pesonen, Joonas A. 2021. ‘Are You OK?’ Students’ Trust in a Chatbot Providing Support Opportunities. International Conference on Human-Computer Interaction. https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-030-77943-6_13
- Merikko, Joonas & Silvola, Anni. 2024. An AI Agent Facilitating Student Help-Seeking: Producing Data on Student Support Needs. The International Conference on Learning Analytics & Knowledge (LAK24). https://drive.google.com/file/d/1ZnoiSxBmgG1EsgG2985lMZO9y7i-j61Z/view